Det rigtige !

Status
Not open for further replies.

aclund

New Member
Joined
Dec 24, 2022
Messages
12
Reaction score
2
Credits
111
,Hvad og hvordan, og om jeg gør det rigtige, er en sag for sig ! jeg har nu fundet ud af at jeg er blevet optaget som medlem ! hvad og hvordan - jeg har været igennem hele Ubuntu opsætninger uden resultat. Jeg er ikke nørd, og har svært ved de forskellige betegnelser, som er flertydige. fx. boot der styres med hård hånd af Microsoft, der skal være UEFI ! herunder skal computeren være indstillet med plads på harddisken og meget mere, at blive fri for styresystemet Microsoft er en videnskab for sig selv, idet det meste derjer sig om mastrodonten, men opgiver vil jeg ikke, jeg ønsker at få Linux herunder en Ubuntu side eller andet som kører mine behov til hverdag - vejled mig venligst- Hvad skal jeg evt. købe et styresystem og lægge på min pc evt købe et stik med Ubuntu ?!
Med venlig hilsen aclund
 


English Please !

Use a translator.
 
Welcome to the forums,
we are a worldwide English language site, please translate before posting, you can use DeepL Translate: The world's most accurate translator
[velkommen til forummet,
vi er en verdensomspændende engelsksproget side, oversæt venligst før du skriver, du kan bruge DeepL Translate: Verdens mest præcise oversætter]

If you wish to completely get rid of windows, then installing most Linux builds if fairly painless, just make sure you save any important files/documents to an external drive before you start. Depending on your machine, you may need to install some additional drivers [but we can guide you in this]
please read the first 3 post in the Getting started forum,
see my signature below for How do I install guide
if your machine was built for Windows 8/10/11, you will need to disable both secure boot and windows quick-start [fast boot] in the BIOS/UEFI
 
Det var meget avangeret for mig, at komme på Ubuntu, jeg er næsten sikker på at det var nørdene fra min tidligere instelation der havde en lille finger med i spillet. Jeh hade tidligere købt et USB stik, som jeg har haft insteleret Ubuntu fra, mendenne nægtede min komputer indstillinger at geninstelere. Jeg prøvede selv at downloade et par forskellige Ubuntu versioner, som min computer ejheller ville instelere. Jeg gik flere dage og funderede over problemet, og kom til slutningen, at afinstelere alt hvad jeg havde over emnet Ubuntu. herunder var jeg inde for at slette en hel del hardisk instelationer.
Herefter forsøgte jeg igen, og havde i tankerne at instelationen ikke måtte være for compliceret hvorfor jeg valgte 1 der ikke fyldte mere end 3,6 mb, og som jeg kunne styre ved at downloade til en CD. Denne cd brugte jeg nu i min stationære, som tog cd en og instelerede jeg har Nu Ubuntu. Dersom nogen ønsker flere oplysninger er man velkommen til at skrive
 
You need to translate your posts into English.

This has been mentioned before. See this link:


I really don't want to have to take moderation actions, but this is an English-only site due to logistics issues. If we had moderators that spoke your language, we'd probably allow posting in your language.

We do not.

If you continue to post in non-English languages, we will end up banning you.

This thread will be locked.
 
Status
Not open for further replies.

Members online


Top